احمد ستار الحسيني Ahmed Sattar Alhuseiny

معلومات الاتصال | Contact Information |
لنكدن العنوان: غرفة 203-كلية الهندسة، جامعة واسط، الكوت، محافظة واسط، العراق | LinkedIn Address: Room 203-College of Engineering, Wasit University, Kut, Wasit, Iraq |
المعرفات الاكاديمية | Academic Profiles |
اوركد سكوبس ويب اوف ساينس جوجل سكولار رسيرج كيت قناة اليوتيوب التعليمية | ORCID Scopus Web of Science Google Scholar Research gate My YouTube Channel |
التعليم | Education |
ماجستير هندسة حاسبات من جامعة ولاية كالفورنيا فولرتون بكالوريوس هندسة سيطرة ونظم الحاسبات من الجامعة التكنولوجية | Master of Science, Computer Engineering from California State University Fullerton Bachelor of Science, Control and Systems Engineering from University of Technology |
الدورات التدريبية | Training Courses |
برنامج التدريب المهني للتعليم الالكتروني المقدم من قبل المؤسسة الدولية ايركس (2020) شهادة تدريب المتدربين بالتعليم الالكتروني من قبل ايركس (2020) التخطيط الاستراتيجي (2018) سلامة اللغة العربية في المخاطبات الرسمية (2017) اختبار صلاحية التدريس (2017) دورة طرائق التدريس الحديثة (2017) ادارة الجودة الشاملة (2014) | Iraq E-Learning Professional Training Program by IRIX, (2020) TOT in E-Learning by IRIX, (2020) Strategic Planning, (2018) Integrity of Arabic Correspondence, (2017) Teaching Proficiency Exam (TPE), (2017) Modern Teaching Methods (MTM), (2017) Total Quality Management (TQM), (2014) |
التجمعات المهنية | Professional Associations |
نقابة الاكاديميين العراقية نقابة المهندسين العراقية (استشاري) اتحاد المهندسين العرب فاي بيتا دلتا ناد تجمع الشرف، جامعة فولرتون العديد من الجمعيات والهيئات العلمية والتجمعات المهنية العراقية الاخرى | Iraqi Academics Syndicate (Consultant Engineer) Iraqi Engineers Union Federation of The Arab Engineers Phi Beta Delta Honor Society Club, CSUF AEGEE-London Antennae Many more other Iraqi accredited Scientific and professional Associations |
مسار التدريس (جامعة واسط 2017 – للان) | Teaching Experience (UoWasit 2017 – Present) |
معمارية الحاسبة الانظمة المضمنة والسيطرة بالمنطق المبرمج معمارية الانترنت والبروتوكولات معالجات مضغرة (8086 & 8085) منهج اللغة الانجليزية للمرحلة الجامعية الثانية منهج اللغة الانجليزية للمرحلة الجامعية الثالثة المهارات والتقنيات اللازمة منهجية بحث مثمرة التعشيق مع الحاسبة | Computer Architecture Embedded Systems and PLC Internet Architecture and Protocol Microprocessor (8085 & 8086) New Headway Plus Pre-Intermediate New Headway Plus Skills and Techniques Towards Fruitful Research Methodology Computer Interfacing |
مساعد تدريس اثناء دراسة الماجستير في جامعة كالفورنيا فولرتون (اذار 2014 – اذار 20217) | Teacher Assistant during M.Sc. from (CSUF, March 2014 – March 2017) |
تقنيات رقمية متقدمة/ مساعدة الطلبة وتصحيح الامتحانات الكترونيك متقدم لهندسة الحاسبات/ مساعدة الطلبة وتصحيح الامتحانات تصميم دوائر رقمية متقدمة باستخدام لغة برمجة الهاردوير فريلوج/ مساعدة الطلبة وتصحيح الامتحانات بناء دوائر الحاسوب الرياضية/ مساعدة الطلبة وتصحيح الامتحانات التصميم الرقمي باستخدام لغة برمجة الهاردوير في اتش دي ال/ مساعدة الطلبة وتصحيح الامتحانات | Advanced Digital Techniques\ Grading and helping students Advanced Electronics for Computer Engineering\ Grading and helping students Advanced Digital Design Using Verilog\ Grading and helping students Computer Arithmetic Structure\ Grading and helping students Designing with VHDL\ Grading and helping students |
تطوير التعليم المستمر وواهم ثلاث اعمال | Continuing Learning Development and Top 3 To Do List |
طالب مرحلة اخيرة بقسم المحاسبة في كلية الادارة والاقتصاد الاطلاع ودراسة الكورسات التي تخص العلاقات العامة التحضير لشهادة لنكس | Junior in Accounting Department at School of Management and Economics Online courses on public relationships (PR) and human resources (HR), (ongoing) Preparing for LINUX+ Certificate (ongoing) |
المهارات | Skills |
مهارات متقدمة والقدرة على الصبر الطويل في متابعة المشاكل الفنية وايجاد الحلول لها لغات البرمجة: سي بلص بلص، ماتلاب، انجي سبايس، في اتش دي ال، فريلوج، سكيول، وهتمل انظمة التشغيل: وندوز، لينكس وماك المهارات اليدوية: القدرة على التعامل مع المكونات الالكترونية الصغيرة للغاية ولحمها معرفة وخبرة بالتعامل مع بوردات الاف بي جي اي معرفة وخبرة في مجال لف المحركات الكهربائية والمولدات خبرة مكتسبة في تتبع المشكلة وخاصة بالامور التي تتعلق من مشاكل الضوضاء والتداخل في شبكات الحاسوب | Advanced skills and sustained patience for troubleshooting and resolving persistent issues Programming languages: C++, Matlab, NgSpice, VHDL, Verilog, SQL, and HTML Operating systems: Windows, Linux, and Mac OS X platforms Hands-on experience: – Soldering teeny tiny electronic components (capacitors, resisters, and ICs); – Working with FPGA boards, specifically, Xilinx Spartan® and Virtex® families. – Winding of electrical machines, motors (up to five horsepower) and generators (up to 2 KV) as part of emerging green technologies initiative. Troubleshooting: Acquired knowledge mainly about noise and interference in Computer Networks. |
الخبرة والتوجيه في حقل العمل | Workplace and Mentoring Experience |
مدقق متخصص (اذار 2017 – 2019) خبرة بمجال التدقيق الفني والاداري كجزء من عملي في مكتب الفتش العام الملغى. كان لدي الكثير من فرص التدقيق في جامعات مختلفة. | Specialized Auditor, (March 2017 – 2019) In collaboration with the Inspector General office of the Ministry of Higher Education and Scientific Research, I had the opportunity to evaluate some Iraqi institutions, such as University of Baghdad, Al-Kut Technical Institute, Al-Swaira Technical institute and more from academic and administrative perspectives. |
مهندس تقنية معلومات (ايلول 2011 – اذار 2017) تمكنت من تنصيب واعداد البرمجيات المتقدمة على مستوى انظمة التشغيل وعلى مستوى البرمجيات التطبيقية. توليت قيادة العديد من اللجان الوزارية والجامعية لاكثر من ثلاث اعضاء في كل لجنة عملت مع فرق متعددة وكنت اعد تقارير تقدم عمل وانجاز بشكل شهري وفصلي وسنوي | IT Engineer, (September 2011-March 2017) Addressed software installation and operation questions that customers had Led many ministerial and university committees of at least three members Worked with diverse teams and prepared monthly, quarterly, and annually reports |
مهندس مساعد في تقنية المعلومات (كانون الثاني 2010 – ايلول 2011) برمجت اكثر من 2500 كود برمجي لعدة برامج حدثت عدد من التطبيقات البرمجية على مستوى البرمجة الاجرائية والهاردويرية صممت، نفذت وطورت اكثر من 25 لوحة تحكم | IT Assistant Engineer, (January 2010-September 2011) Programmed more than 2500 code line Modified ten application software and coded in procedural and hardware languages. Designed and implemented hardware and developed over 25 control panels |
فني (كانون الثاني 2009 – كانون الثاني 2010) نمذجة عدد من انظمة التحكم باستخدام الماتلاب سميولنك برمجة المايكروبرسسر 8086 باستخدام لغة الاسمبلي الخاصة به | Technician, (January 2009-January 2010) Simulated few control systems using Matlab™ Performed control processes using Microprocessor coding in assembly language. Configured many designs of different control board like Microprocessor and Microcontroller. |
خدمة المجتمع | Community Service |
قناة يوتيوب تعليمية فعالة (2020 – للان) المشاركة بالعديد من ورش العمل المعدة من جمعية الهلال الاحمر العراقي (2017 – للان) القيت محاضرات تعليمية بخصوص مواضيع الحاسوب الاساسية في مركز التعليم المستمر (2017 – للان) شاركت كمرشد للطلبة في المحاضرات التوجيهية للطلبة المقبولين الجدد في جامعة ولاية كالفورنيا فولرتون (2015) ساعدت الطلبة طوعيا في مركز تدريب الطلبة في الجامعة التكنولوجية (2006-2010) | Active educational YouTube (2020 – ongoing) Participating in many workshops held by the Iraqi Red Crescent Association, (2017- present) Taught fundamental topics of Computer Science in the Continuing Learning Center at UoWasit, (2017- present) Served as a peer mentor during California State University student orientation week in, (2015) Worked as a volunteer in the tutoring center of the University of Technology, Iraq, (2006-2010) |
الاهتمامات والهوايات | Interests and Hobbies |
اهتم بالتعددية. كلما استوعبنا اكثر، كلما عشنا بسلام اكثر. اهتم واحرص على البيئة التي نعيش فيها ومصادر المياه التي نرتوي منها احب السفر عبر البلدان وبناء شبكة علاقات اجتماعية على مستوى البلدان | I do care about diversity. The more diversity we can accommodate, the more peace we can have. I do care about the environment and water resources. Traveling across the world and having an international social network. |
الجوائز، الاوسمة وشهادات التقدير | Awards, Honors, and Certificate of Appreciations |
شهادة تقدير للمشاركة في مؤتمر المنصور الدولي للاتجاهات الجديدة في الحوسبة والاتصالات وتكنولوجيا المعلومات (2018) شهادة أفضل موظف من مكتب المفتش العام العراقي لوزارة التعليم العالي والبحث العلمي (2018) شهادة تقدير للمشاركة في المؤتمر الدولي للتقدم في الهندسة المستدامة والتطبيقات الذي عقدته كلية الهندسة بجامعة واسط (2018) جامعة ولاية كاليفورنيا، طالب معترف به في فولرتون، (2017) جائزة توفيق (معًا من أجل العراق) للتميز الأكاديمي، منظمة عراقية غير حكومية لدعم الأوساط الأكاديمية في العراق، واشنطن العاصمة، الولايات المتحدة الأمريكية، (2016) شهادة التفوق الأكاديمي والإنجازات، القنصلية العراقية، لوس أنجلوس، (2016) جائزة التميز لأفضل موظف، جامعة واسط، (2014) جائزة التميز لأفضل موظف، جامعة القادسية، (2013) شهادة تقدير من وزير التعليم العالي والبحث العلمي العراقي (2013) شهادة تقدير من السيد رئيس جامعة واسط (2013) شهادة تقدير من مكتب المفتش العام العراقي لوزارة التعليم العالي (2012) شهادة تقدير من السيد رئيس جامعة القادسية (2012) أفضل عشرة مشاريع عليا، الجامعة التكنولوجية، (2010) | Certificate of Appreciation for the participation in the Al Mansour International Conference on New Trends in Computing, Communications, and Information Technology, (2018) Certificate of Best Employee by the Iraqi inspector general office of the MHESR, (2018) Certificate of Appreciation for the participation in the International Conference on Advances in Sustainable Engineering and Applications Held by the college of engineer at UoWasit, (2018) California State University, Fullerton Recognized Student, (2017) TOFIQ (Together for Iraq) Award of Academic Excellence Non-governmental Iraqi organization for supporting academia in Iraq, Washington D.C., USA, (2016) Certificate of Academic Excellence and Achievements, The Iraqi Consulate, Los Angeles, (2016) Award of Excellence for Best Employee, University of WASIT, (2014) Award of Excellence for Best Employee, University of AL-QADISIYAH, (2013) Certificate of Appreciation by the Iraqi Minister of the Higher Education and Scientific research, (2013) Certificate of Appreciation by the president of the University of WASIT, (2013) Certificate of Appreciation by the Iraqi inspector general office of the MOHESR, (2012) Certificate of Appreciation by the president of the University of ALQADISIYAH, (2012) Best Ten Senior Projects, University of Technology, (2010) |
المنح | Grants |
مصاريف السفر والاقامة من قبل جامعة كالفورنيا فولرتون لبحث مقدم الى مؤتمر IEEE في عام 2017 المقام في ولاية لاس فيكاس (كانون الثاني 2017). بعثة دراسية ممولة بالكامل منحت على اساس الكفاءة والافضلية على مستوى البلد مقدمة من قبل مكتب دولة رئيس الوزراء (اللجنة العليا لتطوير التعليم في العراق) للحصول على شهادة الماجستير في اختصاص هندسة الحاسبات (كانون الثاني 2014) | Travel expenses and pocket money by California State University, Fullerton (CSUF) for a research paper I presented in the IEEE conference 2017 held in Las Vegas, (January 2017) Nationwide merit-based fully funded scholarship by the Higher Committee for Education Development in Iraq (HCED) for three years to pursue M.Sc. degree in Computer Engineering, (January 2014) |
ادناه المواد الدراسية التي قمت بدريسها للان. بعضها مصور بالكامل والبعض الاخر مقتطفات
Below courses I have taught so far. Some of them are comprehensive courses and some are just excerpts
فلسفتي في التدريس
أنا مؤمن ملتزم بمقولة أينشتاين “الطالب ليس كأسًا يُملأ، بل هو شعلة تُشعل!” كما أنني على ثقة تامة بأن الطالب يُمنح درجات بناءً على جدارته الأكاديمية بغض النظر عن أي امتياز آخر قد يتمتع به!! أتطلع إلى الطلاب باعتبارهم جوائز فريدة من نوعها أتوق لمساعدتهم ولا أستطيع الانتظار لإطلاق سراحهم. دوري هو توفير بيئة تعليمية محفزة لهم حيث ينمو كل فرد متطوع عقليًا واجتماعيًا وعاطفيًا وجسديًا. إنه من واجبي الأخلاقي أن أخلق جوًا يجعل توقعاتي العالية الوحيدة عن كل طالب تتحقق.
أعتقد أن الطلاب يمكنهم التعلم بشكل أفضل وبذل قصارى جهدهم إذا كانت لديهم بيئة جيدة ووجدوا لمعلمهم قدوة جيدة يحتذى بها. يتطلب إنشاء وسيلة تدريس جيدة التعاون بين الأطراف المعنية والطلاب والمعلم. بصفتي مدرسًا، أحب بفخر تشجيع طلابي ومنحهم ثقتي ومنحهم فرصة ثانية والتحلي بالصبر على تقدمهم وتكيفهم مع البيئة.
يجب أن يكون المعلم على دراية ومعرفة بالفصول التي يقوم بالتدريس فيها. يجب أن يتمتع بمهارات بصرية وفنية كافية. لقد زودتني المشاركة في الدراسات الخارجية والمؤتمرات الدولية بهذه المزايا، حتى أتمكن من استيعاب أشخاص من مستويات مختلفة من المعرفة والثقافات. لقد أخذت أيضًا دروسًا مثل علم أصول التدريس وطرق التدريس الحديثة وقليلًا من الدروس الأخرى. دعمتني هذه الدروس بمهارات أكثر قابلية للتطبيق لإدارة الفصل بشكل صحيح والتحكم في إجهادي!
لقد درّست في بلدان حيث التعليم العالي مدفوع الأجر ومجاني. بالنسبة للتعليم العالي المدفوع الأجر، أعتقد أن معظم الطلاب لديهم الدافع للتعلم ويمكنهم التعلم، بينما في بلدان التعليم العالي المجاني عندما يشعر جميع الطلاب بأنهم يستحقون هذا الامتياز، فإن بعضهم لا يرغبون في بذل الجهود؛ وبالتالي، فإن إشراكهم في مسار التعلم يتطلب من المعلم بذل جهد إضافي لمساعدتهم على الرغبة في التعلم بدلاً من الامتياز.
أنا مدين لطلابي بالمعرفة القابلة للتطبيق والتي تستند إلى (التذكر والفهم والتطبيق والتحليل والتقييم والإبداع). أنا شخص مكرس لتصنيف بلومينج المنقح. لقد وجدتها ممارسة فعالة في فصولي.
أنا بالتأكيد مثل معظم الأشخاص الآخرين الذين يعتقدون أن نظام التعلم عبارة عن مثلث أضلاعه هي الطالب والمعلم والموارد. إن وجود مزيج جيد من هذه الأضلاع من حيث الجودة والتوافر يمكن أن يؤدي إلى إنجازات رائعة.
لقد كنت أقصد استخدام مصطلح نظام التعلم وبما أن كل فصل له ظروفه الخاصة ولكل موضوع لقاءاته الخاصة كما أعتقد. لذا فإن التغذية الراجعة شيء مهم للغاية لإنشاء نظام جيد. الغرض من التغذية الراجعة هو التحقق دائمًا من إشارة الإدخال (شرحي للطلاب) وإشارة التشغيل (ردود أفعال الطلاب) لتعديل العيوب إذا كانت متوفرة!
في رأيي، يتطلب نجاح عملية التدريس أن يعمل المعلم والطلاب معًا لتحقيق أهداف المعلم وتطور الطلاب. يتضمن تحقيق ذلك إنشاء قناة اتصال جيدة بين الطلاب والمعلم. كما يتطلب الأمر من المعلم أن يأخذ ملاحظات الطلاب حول كل جلسة في الاعتبار وأن يجد علاجًا جيدًا لكل شكوى. أعتقد أن تقييم كل جلسة أمر لا بد منه للتحقق مما إذا كان فهم الطلاب وتفسيرات المعلم متباعدة أو متقاربة! أسعى إلى نقل أمرين مهمين إلى طلابي: القدرة على حل المشكلة والرغبة في التعلم المستمر !!
My Philosophy in Teaching
I am a committed believer of Einstein’s say “a student is not a cup to be filled, is a torch to be ignited!” I
also a full confident that a student is granted grades base on his/her academic merit regardless of any other privilege he/ she might have!! I do look forward to students as unique boxed awards that I am eager to help them and can’t wait to release them. My role is to bring them a motivating educational environment where every personnel voluntary grows mentally, socially, emotionally, and physically. It is my moral obligation to create an atmosphere that makes my only highest expectations about every student comes true.
I believe students can learn better and do their best if they have good environment an find their instructor a good role model to be followed. Establishing a good teaching media requires the cooperation between concerned parties, students and the instructor. As instructor, I proudly love to encourage my students, grant them my trust, give them second chance, and be patient to their progress and adaptation to the environment.
An instructor should be aware and knowledgeable to class/s is teaching. He/she should have adequate visual and technical skills. Engaging in abroad studies and international conferences armed me with these merits, so I can accommodate people of different levels of knowledge and cultures. I also have taken classes such as pedagogy, modern teaching methods, and few more. These classes supported me with more applicable skills to manage a class properly and control my stress!
I have taught in countries where higher education is paid and free. For paid higher education, I believe most students have the motivation to learn and can learn, whilst in free higher education countries when all students feel entitled to this privilege some of them do not have the desire to pay efforts; thus, engaging these towards learning path requires the instructor to take extra hard work to help them have the desire to learn rather than the privilege.
I am owed to my students to applicable knowledge that is based on (remembering, Understanding, Applying, Analyzing, Evaluating, Creating). I am a dedicated person to revised Blooming taxonomy. I found it an efficient practice in my classes.
I am definitely as other most people who believes that Learning System is a triangle whose sides are, Student, Instructor, and Resources. Having a good combination of these sides in terms of quality and availability can resulti n fabulous achievements.
I intended to use the term Learning System and since each class has its own circumstances and each subject has its specific meets as I believe. So, feedback is a very important thing to create a good system. The purpose of feedback is to always check input signal (my explanation to students) and actuating signal (students’ responses) to adjust defects if available!
In my opinion, the success of teaching process requires instructor and students to work together to make instructor’s goals and students’ development come true. Achieving this involves creating a good communication channel between students and the instructor. It also, requires the instructor to take students’ feedback about each session in consideration and find a good remedy for each complain. I believe assessing each session is a must to check whether students’ understanding and teacher’s explanations is divergent or convergent! I look to transfer two important things to my students: the ability of solving a problem and the desire of continuous learning!!
ادناه رمز وتفاصيل المواد الرداسية التي اقوم بتدريسها على منصة ادارة التعلم جوجل كلاس رووم
المادة Class | الرمز Code | الرابط Link |
Embedded System Design | f4bh2l5 | https://classroom.google.com/c/NzQ1MjcwNTY2MTAy?cjc=f4bh2l5 |
ادناه الكتب المنهجية المتوفرة التي نحتاجها او قد نحتاجها خلال الفصول الدراسية
معمارية نظام الحاسبة Computer System Architecture by Morris Mano
تصميم الانظمة الضمنية Embedded System Design by Peter Marwedel